Friday, July 1, 2011
Kucing
kucing sangap
Tengok ar gaya dia.. saje kann tunjuk kemaluan.. tak pakai bra, tak pakai spentot.. Isk, nak jadi apa la dia ni. Partner dia kat tepi tu tak sabar beraksi :p
Tau ah semalam malam jumaat. perlu la kau mendesah malam malam buta.. mengganggu tidur wooo
Hah apa tengok tengok.. Ai baru je sign up Kelab Isteri Taat minggu lepas. Ai bersedia berkhidmat untuk negara..
~ Kucing buat projek aksi camni ker..? fikir fikirkan :p
*sigh..
Wednesday, June 29, 2011
Berkawan Dengan Mat Salleh.. ehem ehem
Apa terlintas di fikiran kau kalau kau kawan dengan mat salleh.
Confirm. Confirm kepala perempuan melayu macam kita ni asyik pikir negative je pasal diorang. Sebab ada antara diorang ni berniat jahat. Nak nak lagi niger,, kannnn. tapi ni kes omputih..
Ada satu ni dok la berYM ngan cik. Dok jauh kat KK Sabah nun. keje engineer tak silap. Kau kena pandai speaking London bridge sikit dengan diorang. Kalau diorang tanya soalan sensitip jangan salahkan diorang sebab culture dia dengan culture kita macam langit dengan bumi.
Niat cik nak improve english. Nak tau sejauh mana bangsa omputeh ni paham apa yang cik cakap. (KONON). Selain itu.. Tiada niat terselindung.
Pasal INTERVIEW punya hal la ni. Bila gugup habis hilang sume consonent, vocal, grammar berterabur. So cik kena fluent kan balik speaking.hehehe
Bila cakap omputeh ngan kawan diorang kata cik mengada. Bila speaking dengan ofismate cina diorang bahan cakap melayu. Bila speaking ngan boss, Mr. Bean kemain lagi kenyit mata dengan cik. So celah mana nye cik nak improve kann.
Untung tau kalau kau jumpa omputih yang baik. Dia boleh sembang apa je kecuali seks. Seronok boleh tau life dia hari hari camne. Boleh tukar tukar pengalaman dengan dia. Yang cik jumpa ni ok (SO FAR LA). akan datang kalau dia buat taik dan nak masuk cite cite pasal seks. Cik say bye bye dulu..
Semua benda yang kita buat kena think bijak..kannnn
so, ada tak sape sape yang ada kawan omputih. bak sini satu.. Cik nak kenai..
hikhik
Tuesday, June 28, 2011
Serabut Dengan Artis dan Wartawan Malaysia
Wartawan hiburan takde kerja ke apa. Dok laga lagakan artis. Lagi dikorek cerita lagi macam bangang pulak storyline dia.
Contoh paling bengong, Fasha Sendat. Adoi, sibuk cipta kontroversi nak maintainkan populariti diri. Blame sana blame sini. Buat kerja sendiri sudah lah. siapkan drama tu then blah carik hero lain.
Rugi duit beli paper tahu bila cik perlukan cerita informasi mencabar minda tapi wartawan dok serabut cite pasal artis artis bangang kat Malaysia nie. Space paper habis cite pasal dia je. Patut lebihkan cerita isu isu semasa.. Harga barang naik, pemimpin makan rasuah or else cerita orang kutip derma ke.
Patut lepas nie, wartawan hiburan bersara je la.. Masuk kelas balik belajar HOW TO IMPROVE URSELF BEING MATURE
Hadoi,
Kawan Dan Gemuk
Lagi pasal muka seiras
Mana mana pegi orang tanye, "kembar ke?"
Walaupun ukuran pinggang kami lebih kurang. tapi cik lagi berat dari dia..haish!
Walaupun kami berlainan identiti.. tapi kami suka tersenyum = sama
Perbezaan Wanita Saiz M dengan Saiz XXXL..sesuai la kan nama Cik XXX (bukan cik porno)
pun begitu, KAMI OK KAMI SEPESEN
Ada manusia gemuk yang bila dia gemuk dia malu nak jalan dengan kawan kawan gemuk sekali. Kenapa, sebab takut pandangan orang bila bakal di Buuuu, atau di usik..."sihatnya korang...".. oleh orang ramai. Then si gemuk tadi start cari kawan kawan yang lagi cantik atau kategori kurus dari diorang tuk dijadikan teman berjalan. ~ itu kawan berdasarkan rupa lah tu.
Ada manusia gemuk pulak. Dia pakai tagline "ADA AKU KESAH". lepas tu tak kesah langsung pakai baju macam kawan kawan kurus dia pakai. contoh legging, cardi ketat nak mamps, t shirt terbojol lemak perut. ~ Itu membinasakan diri namanya
Ada manusia gemuk pulak yang couple dengan pasangan dikatakan kurang sepadan. Girlfriend gemuk tak cantik + boyfriend kemain hensem hot market lagi muka = Euwww tak padan..~ Pada cik diorang adalah sweet couple. terima diri masing2 seadanya. Cinta saling melengkapi, bukan saling mencari perfectionis.
Ini nasihat untuk orang gemuk kat luar sana. Plis plis plis BE YOURSELF. Bila kau ikhlas dengan diri sendiri dan kau bijak bawak diri kat luar. kau akan dapat confident diri yang kau sendiri takkan terpikir.
Dan orang kat luar sana takkan melihat kau sebagai orang gemuk tapi melihat kau dengan feeling bangga. sebab personaliti kau sangat awesome. Diorang takkan tengok kau sebagai seketul lemak yang berjalan.
Begitu juga dengan berkawan. Kau jangan carik sebab luaran dia. kau selami dalaman dia. Dan kau akan jumpa beauty seseorang tu walaupun lemak badan diorang terjojol sana sini.
~ pada masa sama jangan lupa kuruskan badan. Tak la kau asyik2 blame diri and orang lain bila diorang cakap yang kau tu GEMUK.
Ada manusia gemuk yang bila dia gemuk dia malu nak jalan dengan kawan kawan gemuk sekali. Kenapa, sebab takut pandangan orang bila bakal di Buuuu, atau di usik..."sihatnya korang...".. oleh orang ramai. Then si gemuk tadi start cari kawan kawan yang lagi cantik atau kategori kurus dari diorang tuk dijadikan teman berjalan. ~ itu kawan berdasarkan rupa lah tu.
Ada manusia gemuk pulak. Dia pakai tagline "ADA AKU KESAH". lepas tu tak kesah langsung pakai baju macam kawan kawan kurus dia pakai. contoh legging, cardi ketat nak mamps, t shirt terbojol lemak perut. ~ Itu membinasakan diri namanya
Ada manusia gemuk pulak yang couple dengan pasangan dikatakan kurang sepadan. Girlfriend gemuk tak cantik + boyfriend kemain hensem hot market lagi muka = Euwww tak padan..~ Pada cik diorang adalah sweet couple. terima diri masing2 seadanya. Cinta saling melengkapi, bukan saling mencari perfectionis.
Ini nasihat untuk orang gemuk kat luar sana. Plis plis plis BE YOURSELF. Bila kau ikhlas dengan diri sendiri dan kau bijak bawak diri kat luar. kau akan dapat confident diri yang kau sendiri takkan terpikir.
Dan orang kat luar sana takkan melihat kau sebagai orang gemuk tapi melihat kau dengan feeling bangga. sebab personaliti kau sangat awesome. Diorang takkan tengok kau sebagai seketul lemak yang berjalan.
Begitu juga dengan berkawan. Kau jangan carik sebab luaran dia. kau selami dalaman dia. Dan kau akan jumpa beauty seseorang tu walaupun lemak badan diorang terjojol sana sini.
~ pada masa sama jangan lupa kuruskan badan. Tak la kau asyik2 blame diri and orang lain bila diorang cakap yang kau tu GEMUK.
Temuduga Terbuka untuk Jawatan Kerajaan
TAWARAN KERJA
Minat dalam bidang PERTAHANAN? Bantu negara dalam membanteras jenayah dan kemasukan anasir luar.
Syarat-syarat:
2. Tidak Rabun Warna
3. Kelayakan Minimum SPM
4. Berumur diantara 18-40 tahun
Kelebihan:
1. Kerja di bawah kerajaan
2. Gaji pokok : RM1800
3. Elaun bulanan (Kola) : RM300
4. Elaun penginapan RM300
5. Uniform: RM200
6. Dobi RM60
7. Percuma kursus mempertahankan diri
8. Kenaikan pangkat secara lantikan dari ketua unit jawatan dan
mengambil ujian khas
Sekiranya berminat sila hadir pada sesi temuduga dan dikehendaki membawa kad pengenalan diri serta gambar berukuran passport pada 30hb july 2011 di Jabatan Pertahanan Awam, Putrajaya.
Bagi yang berkelayakan uniform akan diberikan 3 pasang setiap seorang dan kelengkapan lain (lengkap) serta perlu melaporkan diri 20 hari dari tarikh surat tawaran jawatan yang berkenaan.
Minat dalam bidang PERTAHANAN? Bantu negara dalam membanteras jenayah dan kemasukan anasir luar.
Syarat-syarat:
2. Tidak Rabun Warna
3. Kelayakan Minimum SPM
4. Berumur diantara 18-40 tahun
Kelebihan:
1. Kerja di bawah kerajaan
2. Gaji pokok : RM1800
3. Elaun bulanan (Kola) : RM300
4. Elaun penginapan RM300
5. Uniform: RM200
6. Dobi RM60
7. Percuma kursus mempertahankan diri
8. Kenaikan pangkat secara lantikan dari ketua unit jawatan dan
mengambil ujian khas
Sekiranya berminat sila hadir pada sesi temuduga dan dikehendaki membawa kad pengenalan diri serta gambar berukuran passport pada 30hb july 2011 di Jabatan Pertahanan Awam, Putrajaya.
Bagi yang berkelayakan uniform akan diberikan 3 pasang setiap seorang dan kelengkapan lain (lengkap) serta perlu melaporkan diri 20 hari dari tarikh surat tawaran jawatan yang berkenaan.
Jawatan:
1. Power Rangers
2. Kamen Riders
3. Ultraman
4. Sailormoon (wanita shj)
~ ok, ini kelakar.. telek email macam betul padahal whatthehell... hoho
Monday, June 27, 2011
Ramai Cakap Kami Adik Beradik
Sebab muka kami seiras.
Badan pun lebih kurang.
Cuma tinggi rendah je..
Pelanduk dua serupa?.. no no no..
tang mana tah sama.
sebab kami golongan GEMS kot...
Pipi tersimpan lemak. tu pasal nampak sama.
Jadi orang gemuk muka lebih kurang
oh no, dah serupa down sindrome lak muka tala sama je kann..
~i Want my identity back :P
Kalau Kau Terrer(rist) Sekali Pun...
Lelaki baju hitam seluar pendek ni memang serius kelakar.
Main bowling je kot. 2 3 kali strike dah muka berlagak gile macam pemain kebangsaan. Kot iye pun PRO perlu lar jalan muka tala langit. Cik senyum manja dia boleh teleng tempat lain. Ai tak rugi sedekah senyuman. Yang rugi uuuu.
Cik perasan geng dia 2 orang lagi semua bawak bola sendiri. lempar bowling gaya pro. Tapi sayang. Dek kePOYOan muka masing masing hilang dah kehenseman. Daripada admire orang macam ni baik admire orang keje bowling nie. Down to earth je perangai. Confirm diorang lagi terror main.
~ Bowling not so IN dengan cik. kalau geng nak main cik hanya pompom girl.. Not so excited about lempar bola berat berat nih
Friday, June 24, 2011
Ofis Mental Hangat di FB
~ kesimpulan nyer sindrom2 tu da merebak di sepanjang kawasan mereka duduki,....
ini bukan cik yang cakap. Ini kawan cik yang cakap. hahaha
see, it was true story.. cik bukan mereka cerita tahu.. orang yang tak kenal mamat mental pun turut join bagi idea..
just lol!
Virus
Euwwww, makcik kerinting ni bawak virus lagi.. yark.. bersin tak tutup mulut, batuk ikut dan.. syuh syuh syuh, jangan hinggap virus kat cik. Selsema babi tu..
Cepat la kau blah dari sini.. Aku tak tahan menghadap muka kau hari hari.
Yang mamat mental ni lain hal pulak. Tiap petang ada je bunyi mengganggu cuping telinga cik. Bunyi pelik.. macam ahhhhhhh., ah ah ah.., ehuk,.. susah pulak nak terang bunyi dia camne.. tapi kau imagine la sendiri camne.
Mamat ni pun cik tak tahan jugak. Mental tak habis habis. ngeri woo dok belakang dia. dia selalu intai monitor cik. Apa dia belek tak tau la. Yang ni kena hati hati.. even kawan pun cik tak nak. Sebab dia mental (serius)..
Uwaaaa, cepatla keluarkan cik dari ofis mental nie..
Stress!
Resepi Ayam Perap Cik..
Ada orang tanye camne cik marinate ayam resepi MAK cik. so, ini lah rahasianya..
Ayam (cik beli bahagian dada ~ less lemak, isi kental)
lengkuas, serai, halia, bawang putih, bawang merah..~ kasi blend
ketumbar (goreng tanpa minyak), jintan manis, serbuk jintan putih, ~ semua kasi blend
cili blend.. garam and gula secukup rasa
Gaul semua tu then salut kat ayam tadi. Nak bagi rasa terserap tunggu 24 jam. baru best rasa dia.
Nak bagi tahan lama, lepas perap tu simpan kat esbok atas (sejuk beku). Boleh tahan 3 to 4 hari.
~ Daripada kau beli ayam BBQ yang instant kat Jusco tu (sebenarnye semua benda kau nak cepat kann). Baik kau buat je sendiri. Ingredient sendiri dan terselamat dari bahan kimia.
Have a good try!~
Subscribe to:
Posts (Atom)






