Wednesday, June 29, 2011

Berkawan Dengan Mat Salleh.. ehem ehem


Apa terlintas di fikiran kau kalau kau kawan dengan mat salleh.

Confirm. Confirm kepala perempuan melayu macam kita ni asyik pikir negative je pasal diorang. Sebab ada antara diorang ni berniat jahat. Nak nak lagi niger,, kannnn. tapi ni kes omputih..

Ada satu ni dok la berYM ngan cik. Dok jauh kat KK Sabah nun. keje engineer tak silap. Kau kena pandai speaking London bridge sikit dengan diorang. Kalau diorang tanya soalan sensitip jangan salahkan diorang sebab culture dia dengan culture kita macam langit dengan bumi.

Niat cik nak improve english. Nak tau sejauh mana bangsa omputeh ni paham apa yang cik cakap. (KONON). Selain itu.. Tiada niat terselindung.

Pasal INTERVIEW punya hal la ni. Bila gugup habis hilang sume consonent, vocal, grammar berterabur. So cik kena fluent kan balik speaking.hehehe

Bila cakap omputeh ngan kawan diorang kata cik mengada. Bila speaking dengan ofismate cina diorang bahan cakap melayu. Bila speaking ngan boss, Mr. Bean kemain lagi kenyit mata dengan cik. So celah mana nye cik nak improve kann.

Untung tau kalau kau jumpa omputih yang baik. Dia boleh sembang apa je kecuali seks. Seronok boleh tau life dia hari hari camne. Boleh tukar tukar pengalaman dengan dia. Yang cik jumpa ni ok (SO FAR LA). akan datang kalau dia buat taik dan nak masuk cite cite pasal seks. Cik say bye bye dulu..

Semua benda yang kita buat kena think bijak..kannnn

so, ada tak sape sape yang ada kawan omputih. bak sini satu.. Cik nak  kenai..

hikhik

3 comments:

Mimy Hamid said...

kawan aku 2 orang kawen mat salih..dua dua dah migrate ikut husben..sorang jerman..sorang paris....paling tak leh lupa masa wedding aku terwish hepi besday lak..hahahha..patut hepi newly wedd..sengal dek ketampanan

novemberlady85 said...

aku setuju.. tujuan kite berkawan ngan depa ntuk improvekan lagi english.. mcm aku, keje dikalangan org melayu.. otomatik english aku pun layu.. tp kat sini aku punya advisor ni dh tua.. aku pnggil pun pakcik je.. tp mmg keras ckit la.. report sume mesti melalui tapisan dia.. n sume dia nak dlm english.. mula2 terkulat2 aku.. tp mmg bagus ntuk aku..!! walopun mmg aku meluat ckit ngan pkcik ni..!!

FaFa Remina said...

hihihi.. aku byk kwan matsaleh, tp smua nya dr fb dan ym la.. uish, takmo la yg face2face pnya.. sbb dorg ni pndai mintak lebih2.. setakat kawan2 boleh la.. n aku sokong klu bab nk improve kn BI tu.. dlu, bi aku tunggang merana la jg, cth nya, 'how come' tu igt kn 'bgimana dtg' ..tp rupanya 'why'.malu siot hahaha