Tuesday, March 1, 2011

Aplai Aplai

Weh, pehal pulak cik beli no pin DPLI.. tak penah penah terlintas difikiran nak menghambakan diri menjadi cikgu. alih alih, dengan tindakan refleksi 10 saat. cik membeli jua no pin tuk borang DPLI kat BSN tadi.

Apakah?..

Nak mengajar orang, diri sendiri pun kucar kacir

Nak mendidik anak orang, adik sendiri pun tak terdidik

Nak bagi contoh yang baik, cik bukan lah elok sangat perangainya..

Adeh,

Stigma cik tentang imej cikgu adalah saaaangat kolot. Untuk menjadi cikgu perlulah manusia yang berilmu, ikhlas mengajar, berwatakan baik baik alim... supaya ilmu yang diberi mudah sampai kat anak didik..

Cik?

Bab bab simbah mulut berAsid pandai ar.. ataupun menjuihkan ayat ayat pedas.

Kau mintak ilmu kannn, sekali ajar je.. Tak pandai, gasak ngko lah.. aku penat mengajar wokeh!

Hahaha, bley?

Gara gara 2 orang cakap 'Aplai je, tak rugi apa pun'

Baik, cik tanamkan azam.. ' ala, isi je la macam aku mau audition Jangan Lupa Lirik...suka suka je kannn'

Lama weh tak fotostat sijil cop bagai segala. Nak tadah muka orang mintak sain otograp lagi..

Ish, maleh nya maleh nya...

jap.. Website DPLI pe erk

wakakaka,

2 comments:

N a d i a said...

wahh!!!

nak apply gak lah..

teringin nak jadi cikgu.

hiii..

ain gojes said...

tarikh tutup bila cik?