Monday, July 19, 2010

Luahan Hati Yang Jujur

Diet sudah lari lor...
Walaupun nasi tetap tak sentuh tapi benda lain seperti coklat dan brownies masih lagi disentuh.
Ini gara2 perasaan cik yg tak stabil dan melepaskan geram kepada makanan.
Yg masih konsisten adalah salad dan sayur2 hijau juga senaman.
Pastinya, berat maintain ke angka 82kg. tak turun2 sejak 2 bulan lepas.
What to do... Raya dah nak dekat. Berat jauh lagi dari angka 6*kg.
Argh, kenapa la perasaan itu bergolak dikala cik sedang menguruskan badan?
Salahkan siapa? salahkan itu...salahkan itu...bley,!

9 comments:

ShaEyna Shah My said...

Cik,
Samelah kita. Sejak baik dari sakit hari tu, smpi hari ni makan tak control. Alhamdulilah, berat still maintain even makan banyak. Exercise pun hancusss..hikhikhik

myoliza said...

cik,
chaiyok! chaiyok! kdg2 x der sapa yg salah,,bila kita hilang fokus...huhu, akak pun cam tuu,..smlm mkn nasi tomato 1/2 bgkus and 2ketul burger malaysia,..bley takk,..;D
its ok,..back on track again!!!

~bee~ said...

hye cik.. x per la klu kantoi.. buat balik yer... kuatkan hati.. cik bee pon slalu lpskan geram kt makanan.. skrg ni cik bee lepaskan kt ayam jer.. beli ayam golek sekor, pastu baham dengan geram.. huhu...

you can do it bebeh =D cheers..

Mimy Hamid said...

kuatnya semangat ko...nak gak turun cam ko...jeles

cik xxx said...

shaeyna : ko cantik dah cik tgk. maintain kan aje

Myoliza : akak, tulun tulun. Nak berat ideal macam akak. cik jeles

bee : bee(erk, mcm pggl hubby pulak). ko makan ayam sekor? erk, tak bergolek2 ker :-)

mimy : semangat kuat tak guna klu berat cam gitu jerk. Tapi ko best. ko dah nak kawen. aku je yg solo lagi, aku lagi jeleskan ko

sahromnasrudin said...

salam...cube awak lari keliling taman setiap hari..mesti berjaya kurskan badan tau..berat badan sy nak cecah 55kg pun payah..beli la nak masuk 60++ erk...heheheh

~bee~ said...

haaa... ko pggil cik bee (ade mcm pggil hubby lg x? ayam jer tergolek.. aku tak.. haha

cik xxx said...

ok, lepas ni aku panggil ko cik Beeee.
Hi cik Beeee

~bee~ said...

haha... okey.. hy cik xxx