Tuesday, May 18, 2010

Entry Emosional

Apesal la manusia macam ni ada kat dunia.
Makcik cina kat ofis cik. hoho, sangat beremosi bengang kalau cite pasal makcik nih. usia 30an kot ntah2 40an. sungguh tak semunggah ini perangai. Makcik ni dok belakang cik yg muka dia menghadap kepala cik

Dah tau Kau tu ada sinus a.k.a resdung, dok pulak keje dalam aircond. sila lah prevent penyakit kau tuh. pakai baju tebal ke, ini cik tgk asik pakai baju takde lengan. Memang le acum acum tak benti. Dah lah Bersin ikut sedap hati kau je. Sgt takde sensitiviti perasaan org lain. Ape Kau ingat baru jadi HR boleh wat suke hati mak bapak ko ke. Huh!

Apesal cik marah sangat! Pasal! Tak tutup mulut hokay. Bersin ke Batuk ke Buang Hingus ke dia ikut sesedap rasa je. kedekut tisu betul, takpun dah jadi OKU, tangan kudung sebab tu takleh tutup mulut.

2 tahun setengah cik sakit hati. Hari2 dok dengar bersin dia yg kuat. cepat2 pasang headphone kuat kasi gegendang pecah. pastu kalau dia bersin cik bagi sigh bunyi tak suka. Boleh dia wat dunno lagi. Dahi cik berkerut dah pasal hari2 tension ngan dia. Eiiii, geram lah.

Masa kes H1N1 dulu, boleh dia hantar email kat 1 ofc perbezaan tanda2 Sinus n H1N1, ek eleh terasa lah tu. Abih ko terasa still bersin tak tutup mulut. klu lah PC dia bernyawa mesti dpt serangan H1N1 dulu. Bengong.

Puas la org yg teliti soal kesihatan jaga diri, pap pap datang ofc stil takleh prevent jugak. still berisiko dapat penyakit gara2 makcik sorang nih. Lagi2 pulak antibodi tak kuat mcm cik nih.

Tahun lepas ada tragedi cik ditegur oleh makcik ni sebab minum air Slurpe cap SevenE.

makcik cina : Haiya, apesal u minum ini air..so tak healthy u know. Lagi2 u ada asthma. u tau tak air ini so   
manis.boleh buat badan u lagi gemuk
cik xxx : iye... u punya sinus how ar? dah baik?
makcik cina kalih2 cite lain.

Ada benarnye nasihat tu tapi kau tak cermin diri dulu nak nasihat org. Kau pun gemuk jugak aku tgk. Kau pun tak jaga kesihatan jugak aku tgk. Hey, aku ada asthma pun tak mengganggu ketenteraman org. Aku semput pun tak nyusahkan kau. Tapi sinus ko tu menyusahkan aku. Tahu!! Jadi cik abaikan nasihat tak guna dia tu. Cik terima nasihat dari org yg sepatutnye je.

Masalah yg tak setel kecuali cik blah dari company nih.

* Entry bukan bersifat perkauman

4 comments:

ShaEyna Shah My said...

orang HR? same je ngn sy... buhsan tul dengan perangai manager HR...

sahromnasrudin said...

trime kasih jd followr sy..selamat berblogging

baincardin said...

Jom kita tambahkan ilmu tentang 'Baby Development' Yay! ^_^

cik xxx said...

shaeyna,
Menyampah kan ngan org macam ni. Bukan tension keje tapi tension perangai ofcmate.

sahrom,
sama-sama. selamat blogwalking jugak kepada anda.

baincardin,
informatif sungguh anda