Thursday, April 8, 2010

Belajar cakap 'TakNak!

Berapa ramai antara kite tergoda dengan pelawaan kawan2. Terutama bab makan.

" Cik xxx, meh la rasa.seeedaappp!!!"

wah, dgn hati yg bersalah kite men'try jgk le mknn dia. kang tak makan kecik ati. Rasa bukan sikit2 nih, memang mentekedarah.

after makan, penyesalan telah berlaku. ini akibat mengikut nafsu, tak guna akal..
Org kata tak elok nyesal lepas makan. nanti lemak akan berganda dua kat badan. hahahaha..
mitos mungkin. mainan psikologi.

Blaja cakap "Taknak!" bukan taknak merokok. tapi tolak makanan yg kite rasa tak perlu di cuba.

Atau klu nak jaga ati org sgt, amek la secotek (phm dok perkataan nih)
Tak salah rasa, setakat terasa kat lidah udah. Tak mau byk2..
Org kata jgn kang kempunan pulok.

klu susah sgt nak ckp taknak, ce guna perkataan lain;
1- "takpelah, perut aku penuh ni. tak boleh nak sumbat mana dah" ,
2- senyum manis sambil menggeleng dgn manja, tanpa perkataan
3- buat lambaian tangan seperti Pak Nil macam macam tue.

Pedulikan klu kwn2 tu perli2.
ckp kat hati ~Yg diet aku, Yg bawak badan Aku. Biarla aku nak kurus. Ada aku naik tangga ko nak pimpin. tak kan..


Hope membantu

* Contoh terdekat, cik semalam makan Egg tart yg dipromosikan oleh ofcmate. terpaksa cik makan tanpa rela. tapi demi kau, cik makan jugak.

No comments: