Thursday, August 12, 2010

The Sorcerers Apprentice dan Bukak Posa

Dalam sejarah berbuka puasa. Cik dan kawan berbuka sambil tengok wayang. Bley?..first day puasa kooo... hahaha, orang sibuk ke bazar takpun masak kat rumah. kami gogeh gogeh ke Times Square. tayangan kul 6. Boleh kira ngan jari bape org melayu kat dalam hall. Nak lagi cerita, perempuan melayu pakai tudung sorang je. Kawan cik lah tu. hahaha. takpe dia cuti puasa semalam.

Kami gian tengok wayang. Dah lama tak tengok bersama (Sebelum ni pasangan lain ~sobsob, dah dah jangan ingat orang yang takde). Kami memang geng pasal hobi tengok wayang. Tapi satu je la, dia tak layan cite hantu. Erk, dah la cik pelayan hantu. Takpe, kita tengok action kamir. Cik layan jugak.

Kami tengok cite ni,

Tau, cite dah basi kot. patut la semalam tak sampai 20 orang je. Cite ok. Pasal ahli sihir bernama Merlin dan protege2 nya. Dalam ramai ramai pelakon cik hanya kenal Nicholas Cage. yang hero lelaki tu tak kenal. Dia kelakar la. Muka, suara dan aksi macam kartun. Layak berlakon cite Scooby-Doo.

Sebelum tengok wayang tu kami dah suruh member kat Times Square belikan tiket. So takyah beratur beli tiket bagai. Jimat masa. Kami amek tiket dan soalan cepumas dia  'Korang tak puasa hek?'.. Jawapan bernas cik. 'puasa. Tengok. saya beli garden salad ngan mineral botol besar. Nak seludup masuk panggung'.

*Aktiviti seperti biasa walau berpuasa. Ada cik Kesah... TAKK
~ petang ni nak Jog kat Tasik Dato' Keramat. Sape nak ikut!!

1 comment:

azy said...

this movie awesommeeeee...bleh la bg 4 stars..hehe...