Wednesday, May 12, 2010

Branded

Adakah barang berjenama satu keperluan atau kehendak atau kepuasan atau suke menunjuk kat org yg kau tu terlebih mampu.. atau memang tak mampu tapi hanya menumpang harta org. tettttt...

Contoh ayat yg menjengkelkan;

1 - " Saya ni ada seluar Levi's 3 helai je, kakak saya jeans dia sume Levi's. Ada 6 kesemuanya"

2 - " Pakai selipar je? ni kan nak kuar lunch. Klu saya sarung Crocs je"

3 - " Smlm i dinner kat Palace of the Golden Horses. Sedapp, gi lah cuba"

4 - " Pki kembara jeke. Igtkan Merz, paling cekai pun Honda ke"

5 - " Hey, nanti calar beg i ni. LV tu, ori hokay!"

5 - " I klu shopping masuk butik2 je. I suke shopping kat KLCC takpun Pavi. Lain2 tempat macam tak berkenan lah."

Eh, hello..

sedarilah;
~ Kau rasa kau mampu ada org lagi kaya dari kau
~ Kau rasa branded boleh kasi byk kawan, teruskanlah
~ Janganlah butakan mata ngan kemahalan brg tu, Walaupun mahal tapi buruk..tetap buruk
~ Ada cara nak tunjukkan kekayaan kau, nak belajar meh dtg jumpa Cik

* Ya Allah, semoga aku tak terjurumus dengan sifat riak, keji lagi hina. Amin..

3 comments:

myoliza said...

kdg2 manusia mmg begitu cik,..suka menunjuk,x leh terkurang dr org lain,....klau mampu buat aper nk kompang2 kan..

motto akak senang jer,..biar murah nampak mahal, sederhana tapi meriah, kan, yg penting ukur baju badan sendiri n ikut keperluan,..jgn membazir. ;-D

azy said...

hahaha...sungguh la sy menyampah juga dgn org mcm ini tp nk buat macamna...nk tegur pyh plak nt terasa hati...huhuhu...(coz mmg jmpa org mcmnie setiap hari)

yg penting kita sedar siapa kita...x perlu bangga sgt dgn "kekayaan" di dunia yg sementara nie....

cik xxx said...

myoliza,
betul tu

azy,
betul jugak tu